اصلاح گربیدار اصلاح گربیدار؛ آشنایی با بعضی ازنظرات اصلاحی حضرت آيت الله سید جوادسید فاطمي درسطح جامعه اسلامی تحت زعامت ولایت فقیه زمان امام خامنه ای دام ظله به همراه بیاناتی از حضرت امام خمینی (ره ) مقام معظم رهبری ( مدظله ) و مراجع تقلید زیدعزهم

عالم ربانی ؛ آشنایی با سیره عملی و اخلاقی ومعنوی

صحبت به میان آوردن از بزرگ مردی که عمر شریف خود را در راه عبودیت خداوند و حفظ و ترویج دین الهی و پیروی حقیقی از قرآن و اهل بیت طی نموده است، آن مهذب و متقی،آن سالک الی الله آن صاحب ملکات الهیه کار بسیار مشکل و شاید ناممکن باشد. ولیکن برای آنکه چراغ راه حال و آینده باشد و در جهت الگوگیری از آن بزرگوار مطلبی چند از سیره شان که برنگارندگان این مطلب(عبدالصالح) در طی بیش از سالها بهره بردن از جلسات درس فقه ؛ شرح من «یحضره الفقیه علامه مجلسی(ره) و لمعه ،تفسیر قرآن کریم، اصول عقاید، در حالات و مسکنات، بیاناتشان، پرسش و پاسخ هایمان،نوشتارها، شرکت در نماز جماعت آن معظم له و ... که(اساس آنها طبق آیات و سنت اهل بیت عصمت و طهارت(س) و گفتار و حالات بزرگان دین است ثابت شده و مکشوف می باشد نکاتی چند آورده شده است:

در بیان مراجع تقلید و فقهاء

حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) : ایشان در تقریظشان بر معظم له چنین آورده اند (لازم به ذکر آن که ترجمه متن در اینجا آورده شده و متن نامه در بخش ضمائم همین نوشتار آمده است): 
«بنام خداوند بخشنده بخشایشگر حمد می کنیم خدا را که به ما اجازه داده روایت نعمت های بزرگ و حدیث گفتن به نعمت هایش ، صلوه و سلام بر افضل آن کسانی که از خدا خبر آورده به ما و روایت کرده ، و صلوات بر فرزندانش که از پیغمبر روایت کرده اند  

اصلاح گربیدار

اصلاح گربیدار؛ آشنایی با بعضی ازنظرات اصلاحی حضرت آيت الله سید جوادسید فاطمي درسطح جامعه اسلامی تحت زعامت ولایت فقیه زمان امام خامنه ای دام ظله به همراه بیاناتی از حضرت امام خمینی (ره ) مقام معظم رهبری ( مدظله ) و مراجع تقلید زیدعزهم

اصلاح گربیدار

اصلاح گربیدار؛ آشنایی با بعضی ازنظرات اصلاحی معظم له درسطح جامعه اسلامیبه همراه بیاناتی از حضرت امام
 
 
اصلاح گربیدار؛ آشنایی با بعضی ازنظرات اصلاحی  حضرت آيت الله سید جوادسید فاطمي درسطح جامعه اسلامی تحت زعامت ولایت فقیه زمان امام خامنه ای دام ظله به همراه بیاناتی از حضرت امام خمینی (ره ) مقام معظم رهبری ( مدظله ) و مراجع تقلید زیدعزهم
 
 
 
(( الذین یبلغون رسالت الله و یخشونه و لایخشون احداً الا الله و کفی با الله حسیباً))
 
امام حسن عسگری علیه السلام: 
از میان فقها کسی که نگهدار نفس حافظ دین، مخالف هوای نفس و مطیع امر مولایش باشد، برعوام است که از او تقلید کنند و این ویژیگی ها در بعضی از فقهای شیعه است.             وسائل الشیعه 18/95
 
 
امام عصر عجل تعالی فرجه: 
اما در رویداد های زمانه، به روایان احادیث ما رجوع کنید. آنان حجت من بر شما نیدومن حجت خدا بر آنانم. بحار الانوار ج 53 ص 181، ح 10، وسائل الشیعه ج 27 ص 140 ح 33424 
حضرت بقیه الله روحی ارواحناله الفداه ( عج ) : 
حق با ما اهل بیت است و کناره گیری عده ای ، از ما هرگز سبب وحشتمان نمی شود؛ چرا که ما دست پرورده های پرودگاریم، و دیگر مخلوقین خداوند، دست پرورده های ما هستند. 
بحار الانوار ج 53 ص 178 ح 9، الغیبه شیخ طوسی ص 285 ح 245 
امام خمینی (ره) آن چیزی که در سرنوشت روحانیت واقعی نیست سازش و تسلیم شدن در برابر کفر و شرک است که اگر بند بند استخونهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند اگر زنده زنده در شعله های آتشمان بسوزانند اگر زن و فرزندان و هستیمان را جلوی دید گانمان به اسارت و غارت برند، هرگز امان نامه کفر و شرک را امضاء نمی کنیم.صحیفه نور   ج 21 ص 98 
مقام معظم رهبری ( موظله ): 
- بر مومنین واجب است در تمام احکام دینی به مراجع بزرگوار و اسلام شناسان مورد وثوق و اعتماد مراجعه نمایند. 
- پایداری فرهنگی و جنگ فرهنگی مشکل تر از نبرد در جبهه است . 
 
 
در اصلاح گربیدارآیت الله فاطمی دام ظله می خوانیم: 
اصلاح و تغییر ماهیت و بنیان نظام آموزشی کشور به نظام صد در صد اسلامی در آثار و بیانات معظم له. 
اصلاح نظام بانکداری کشور 
پیرامون جهاد و شهادت ( جهاد واجب است، برویداز رهبر حکم جهاد بگیرد. 
اصلاح شیوه قرائت اذان در صدا و سیما ومساجد کشور 
اصلاح وقت اذان صبح مغرب و عشاء توسط معظم که در پی مقاله ارسالی شان صورت گرفته . 
نشستی در مساجد در بازگشت به قرآن کریم
طرح مسائل جدید پیرامون بلندگو و اکو 
شناخت صحیح زمان دمیدن صبح 
چه بسا کسانیکه زنده به گور می شوند و در قبر می میرند. 
روش ذبح صحیح 
استفتاءاتی از مراجع بزرگوار پیرامون نظام آموزشی و ... 
اصلاح و تغییر ماهیت و بنیان نظام آموزشی کشور به نظام صد در صد اسلامی:
بیانای از حضرت آیت ا.... فاطمی بر گرفته از آثار  و گفتار معظم له: 
بدون پردن ازعان کنیم که با قرار گرفتن آموزشی ایران اسلامی تحت پرسش نظام آموزشی جهان که حدود نود سال است ادامه دارد و حداکثر مردم ما از مفاهیم عالیه قرآن و اسلام تهی شده اند بچه های مادر ما درس با مطالبی آشنا می شوند که در نظام آموزشی دنیا مطرح است ( با کمی تغییر ) که رشید این مطالب مربوط به زندگی ماوی و دور از معنویت می باشد. در پایان مدارج دانشگاهی و به اصطلاح تحصیلات عالیه نیز در همین مطالب مربوط به زندگی دینا و علوم تجربی صاحب تفکر می شوند. مام راجع به قرآن و اسلام بجز مقدار اندکی خالی هستند. بیشتر از این هم بناید انظار داشت چرا که از روز اول تاسیس این نظام، هدف همین بوده است، روی که دانش بشری از کلیسا جدا شد و رنسانس قرن 16 میلادی رخ داد و درست در مقابل معارف الهی و معنویت جبهه گرفت که در جزوات به شرح آن پرداخت شده، مراجعه نمایید. 
فرزندان ما با وجود تحمل زحمات تحصیل در نظام آموزشی فعلی از معارف قرآن کریم و برکات و هدایت این کتاب حیات بخش محروم مانده ام. در حالی که وظیفه اولیه تحصیل، درس و تعلم این کتاب (قرآن) است آیه 79 سوره آل عمران می فرماید ( کونوار بانیتین بما کنتم تعلمون الکتاب و بما کنتم تدرسون ). 
نظام آموزشی حاضر کشور ما برگرفته از کشورهای غربی بوده و بر اساس دین از سیاست و پرداختن به دنیا و امور دنیایی است که بعد از رنسانس ایجاد گردید و حدود 90 سال است که بر ایران اسلامی تحمیل گردید. که در جبهه مقابل معارف الهی و معنویت قرار دارد.  با وجود آنکه بعد از انقلاب اسلامیان تلاشهای برای اصلاح آن صورت گرفته ولی آنطور که باید نسبت و اساس آن همان نظام آموزشی غرب می باشد. 
البته آنروز یعنی 90 سال پیش مردم بیدار مخصوصاً روحانیون و الامقام ساکت نشستند اما طواغیت زمان که در راس آن رضا خان قلدر بود، صدای اعتراض آنان را در گلو خفه کرد و بیگانگان بخصوص شیطان بزرگ آنزمان انگلیس توانستند؟ مقاصر شوم خود برسند و به راحتی قرآن را از مردم و بخصوص از دست فرزندان ما بگیرند اما امروز که بحمد الله تعالی حکومت مقدسی جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و استقلال سات انتظار است که به هر نحو صلاح می داند این وابستگی نجیع که ریشه وابستگی ها دیگر است و این بدعت بتمام معنی در دین را که موجب شکست و جدائی ملت مسلمان مخصوصاً جوانان از قرآن و اسلام شده جبران نمایند. 
آری با بازگشت بقرآن کریم از اسارت 80 ساله ای که در پوستر نظام آموزشی جهان بر آمده از مرکز فرهنگی سازمان ملل ( یونسکو ) بر ما تحمل شده است و بازوان ها را بسته رها خواهیم شد بلکه طبق وعده قرآن کریم ما برتریم که ولاتسکنوا ولاتخزنوا وانتم ان کنتم مومنین (آیه 139 سوره آل عمران ) ترجمه: سستی نکنید و اندوهگین نباشید چرا که شما اگر مومن باشید برتر هستید به امید آنروز، آن روزی که نظام آموزشی ایران اسلامی به این ترتیب شود: پیش حضوری مدارس قرآن حوزه و بعد از دروس حوزوی، تخصصهای و فنون لازم دانشگاهی. 
توجه: برای مطالعه بیشتر به آثار معظم مراجعه نماید از جمله: کتابهای انسان و درسی همانگویند آنها پیشرفته اند و ......
لازم به ذکر است مطالب معظم در درس زمان جداگانه برا مقام معظم رهبری امسال گردیده است. 
بررسی تطبیقی با بیانات حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری حفظ ا...
از نقشه های شیطانی قدرتهای بزرگ استعمار و استمثارگران که سالهای طولانی در درست اجرا است و در کشور ایران از زمان رضا خان و در زمان محمد رضا با روشهای مختلف دنباله گیری شد. به نزد ایشان روحانیت است. 
فرسند و از آن جمله اصلاح مدارس از دبستان تا دانشگاه را جدی بگیرند. 
اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح می شود. 
هیهات که امت محمد صلی الله و آله وسلم و سیراب شدگان عاشورا و منتخدان وارثت صالحان به مرگ ذلت بار و به اسارت غرب و شرق تن در همند. 
برای نجات خود و کشور عزیز و اسلام دانشگاهها را از انحراف و غرب و شرق زدگی فقط و پاسداری کنید. 
اگر بخواهید ملت شما نجات پیدابکند نجات ملت در فرهنگ و در دانشگاهها باید مطرح بشود. 
بخشهای از رهنمود و حکم تاریخی مقام معظم رهبری دام ظله پیرامون اصلاح نظام آموزشی کشور چهارم مرداد 86 تا برگفته از روزنامه و جراید کشور عین عبارت از: 
نظام تعلیم و باید بر مبنای دینی ملی تغییر کند ( روزنامه قدس )
تحول در نظام آموزشی و پرورشی ضروری است ( روزنامه فرهنگ آشتی ) 
آموزش و پرورش باید برای ایجاد تحول با استفاده از نیروهای فکری، کار آ»د و زبده کشور، به فلسفه نظام تعلیم و تربیت را بر اساس هویت دینی و ملی تدوین کند و نظام آموزش و پرورش را بر مبنای آن تغییر دهد. ( روزنامه کیهان ) 
پایه های نظام آموزش و پرورش در سالهای پیش از انقلاب اسلامی بر اساس مبانی غیر دینی و مغایر با هویت ملی شکل گرفته بود ( کیهان ) 
آموزش و پرورش در آن در رژیم سابقای، ضد دین، ترجمه ای مبنی با باوررهای غربی تقلیدی و غیر منطبق با نیاز های اساسی کشور بود. ( فرهنگ آشتی ) با وجود همه کارهاتی ارزشمند که بر پایه مبانی اسلامی و ملی انجام شده نظام آموزش و پرورش متحول نشده و پایه اساس همان نظام قدیمی باقی است. ( کیهان ) 
آموزش و پرورش تحول یافته بر اساس مبانی دینی و هویت ملی، خانواده ها و صدا و سیما نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. 
مسئولان آموزش و پرورش با همت و تلاش خود، پایه و زمینه این تحول کنند قادر مدت زمان مشخص چندین ساله، امکان ایجاد تحول بر اساس آن پایه بوجود آید. 4/5/86 
سیاست غربی اساس گذاری آغاز سیاست فاسد است شما شانس را نگاه کنید و یل دورانت مورخ تیبرال آمریکایی می گوید که: رنسانس یکی از فاسد زمین دروه های تاریخی بشر بوده است یعنی ما می توانیم فساد را در تمام اشکال رنسانس مشاهده کنیم. 
این مجموعه آموزش و پرورش کنونی توانایی ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور را دارد. باید با این کارها رشید این تحول انجام شود. 4/5/86 
بخشهای از سخنان ریاست محترم جمهور آقای احمدی نژاد پیرامون اصلاح نظام آموزش کشور: تیر و مرداد 86: 
روزنامه کیهان 28 تیر 86 نظام آموزشی پر هزینه باید تغییر کند: رئیس جمهوری با بیان اینکه این نظام آموزشی به ما تحمیل شده است، گفت: نظام آموزشی پرهزینه باید تغییر کند: نظام آموزشی کشور باید تغییر کند و ما به دنبال تغییر این نظام آموزشی هستیم. 
روزنامه همشهری اول مرداد 86: احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید در ماموریت ویژه آموزش و پرورش تحول ایجاد کنیم خاطرنشان کرد: همه تلاش می کنیم تا این بچه ها را به دیوار بلندی به نام کنکور رسانده و از آن عبور داده و به دانشگاه ها برسانیم و در دانشگاه ها مطالبی در ذهن آنها بگذاریم و کاغذی به دستشان بدهیم. اما هدف اصلی این نیست. رئیس جمهوری ترصیح کرد: موضوع کار آموزش و پرورش انسان سازی است. ما می خواهیم انسانی بر اساس حیات طیبیه بسازیم. 
اصلاح نظام بانکداری کشور: 
حضرت آیت الله فاطمی  دام ظله  از مدتهای مدیر و در آثار متعدد به بحث اصلاح نظام بانکداری به شیوه اسلامی پرداخته اند که در کتابها و جزوات و مقاله های روزنامه ها منتشر گردیده است. از جمله تلاشهای معظم له نامه ای است که در رمضان 1385 ریاست محترم جمهور آقای احمدی نژاد به ایشان ارسال نموده اند مطالبی از متن آن نامه در زیر می آید: 
تقاضا از رئیس جمهور محترم آقای دکتر احمدی نژاد پیشنهادی جهت 
اصلاح نظام 
 
بانکداری کشور عامل اصلی تورم رباست که در اسلام حرام می باشد چه گرفتن و چه دادن آن در نظام اسلامی اصلاح بانکها است که پول را باید به کار بیندازید، کسب و کار کنند، این که پول را بگذارند جایی و صدر فلان قدر سود بگیرند و این خلاف شرع مقدس است. 
بانک صندوق ملت است مفصل استفاده ملت از صندوق خود که موجب رپاخوری و گرانی قیمت ها می شود با این پیشنهاد حل می گردد. پیشنهاد ما این است: دولت کریمه از عواید نفت کشور حقوق کارمندان و کارکنان بانک را بر عهده بگیرد تا ملت بتواند از صندوق خود به طور مشروع و قرض الحسنه استفاده کند بدون گرفتن کارمزد و.....
 
قابل ذکراست پیشنهاد معظم در مورد استقبال دولت آقای احمدی نژاد قرار گرفته و طبق نامه ای در پاسخ به معظم در وعده رسیدگی را داده اند. 
نکته: جناب آقای احمدی نژاد مرداد 86 که در رسانه ها و جراید مطرح شد بحث اصلاح نظام بانکداری با وضعیت فعلی سیستم بانکی جهش اقتصادی نخواهیم داشت. 
بانک امکان رقلبت اقتصادی را از جامعه گرفته اند. 
در نظام بانکی درست هدایت و اصلاح شود چرخه اقتصادی به صورت صحیح حرکت می کند. 
بانک ها باید در خدمت شکوفایی اقتصاد و افزایش تولید در کشور باشند وقت صحبت از اصلاح ساختار بانکها مطرح می شود منظور انتقاد از همکاران بانکی نیست چرا که همکاران بانکی از پرکار ترین و دلسوز ترین همکاران دولت هستند و منظور از اصلاح افراد نیستند بلکه سیستم فعالیت بانکی است که نیازمند اصلاح و بازندگی است. 
جهاد واجب است برویم از رهبر حکم جهاد بگیرید: 
دشمن ستیزی معظم له و اعلام موضع قاطع در مقابل استکبار جهانی غرب (و شرق ) و اعلام آمادگی برای جهاد و پشتیبانی از مقام معظم رهبری ).
ان الذین کفروا من اهل الکتاب و المشر کین فی نارجهنم خالدین فیها. اولئک هم شرالبریه: ترجمه آیه: کسانی که کافر شدند از اهل کتاب ( یهود و نصاری ) و مشرکان آنها هستند که در آتش جهنم اند و آنان شر مخلوقات اند. ( سوره بینه آیه 6 ، ) (شرالبریه) ار میفرماید کفر است. 
سوره انفال آیات 59 و 60: اینها پیشرفته نیستند، چه به هر جا برسند حق و اهل حق را عاجز نمی کنند. 
ولا یحسبن الذین کفروا سبقوا انهم لایعجزون = واعدولهم ما استعطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدو کم. هرچه می توانید نیرو بر علیه آنها آماده کنید، از اسبان ورزیده که می ترسانید خدا و دشمن خویش را. 
در قرآن سوره حمد می خوانیم وهمچنین در نماز که: خدایا ما را هدایت کن که به راه مستقیم، نه راه کسانی که مورد غضب تو قرار گرفته اند نه راه گمراهان که همین یهود و نصاری هستند، والضاین. و در حدیث داریم که آنها یهود و نصاری هستند. 
خدایا ما را حفظ کن که تابع ضالین و مضلین نباشیم که امروز شرق و غرب مشمول این آیه است. 
آیه آخر سوره مبارکه بقره است (وعفوانا و اغفرلنا ..... و النصرنا علی القوم الکافرین) 
امروز تمام کفر در مقابل تمام اسلام ایستاده است، باید مسلمانان کاری بکنند در جهان سربلند باشند، کافر شر است چه غرب چه شرق. 
خداوند در قرآن وعده یاری مومنین را داده است همانطور که خداوند پیامبران را کمک کرد مومنین را هم کمک می کند. 
توقعم از علماء و مراجع امروز ( این است که ) مردم را بیدار کنند. 
در کتاب جواهر امام علیه السلام میفرماید: اگر کافر از مرزهای اسلام تجاوز کند بر همه مسلمانان واجب است دفاع کنند ولوسنی باشد. 
ما زیر با ر ظلم نمی رویم، ما اجازه نمی دهیم به کشورهای توهین جسارت و تجارت شود و تجاوز شود سرباز از آمریکایی در گوشه کنار عراق وارد خانه مسلمان شده و بی عفتی می کنند. 
مسلمان ها باید قیام کنند، آمریکا دارد عزت اسلام را لگد مال می کند، امروز جهاد بر ما واجب است. 
اینها می خواهند اسم محمد صلی الله علیه و آله را از بین ببرند اگر مسامحه کنیم، بر پیرزنها هم واجب است از اسلام دفاع کنند. 
ما به یاری خدا قدرت داریم، کفار ( آمریکا و ...... ) را از کشور های اسلامی بیرون کنیم. 
امروز جنگ با امریکا و اشغارگران کشورهای اسلامی بر ما واجب است. آنها وارد خانه ما شده اند و مسلمانان را لگد مال می کنند و به حرم ائمه اطهار علیهم السلام بی احترامی می کنند دزدی به خانه آمده واجب است صاحب خانه آنرا بیرون کند. 
اگر مسلمانان در مقابل کفر ساکت شوند آنها ساکت نمی شوند. 
ما صدها موسی داریم که در راس همه آنها حضرت آیت ا.... العظمی خامنه ای (مدظله العالی ) است. از همه اینها گذشته حضرت ولی عصر (عج) با مردم ایران است، ما هراس نداریم و به پیروزی امیدواریم، اسلام پیروز است. 
مسلمانان برای جهاد نباید مسامحه کنند ممکن است غافل گیر شوند. مخصوصاً امروزه که دشمنان با کشور های اسلامی وارد جنگ شده است. لازم است بیدار باشیم. 
واجب است جوانها را بیدار کنیم. 
پرودگارا مقام رهبر عظیم الشان عالی است عالی تر بفرما. 
امروز باید ایران اسلامی شرق و غرب را به یوغ خود بکشد. 
فرعون زمان ما غرب است ملت ایران مانند قوم بنی اسرائیل نیستند که سرو صدای فرعون و فرعونیان اینها را تحت تاثیر قرار دهد. ما صدها موسی داریم که وقتی موسی اضطراب قوم را دید فرمود: ناراحت نباشید ان الله مع نا. که در اینجا خطاب شد: یا موسی عصاب را به دریا بزن. ننشینم باید پشت سر رهبرمان خدمت کنیم. 
خدایا به ما توفیق بده با کفار ( آمریکا و ... ) کنار نیاییم و در راه تو کشته شویم بالاتر از این است که با کفار کنار بیاییم. 
آمادگی داشته باشیم اگر رهبر حکم جهاد بدهدان ان شاء الله به کمک اماممان رهبرمان حضرت آیت الله العضی خامنه ای حرکت کنیم و نام آمریکا را برای همیشه دفن کنیم. تا دشمن و کفر همت جنگ هم هست. 
ما ملت ایران به رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و در کنار ارتش سپاه بسیج و نیروهای نظامی و مردم به اصناف و بازاریان و... همه طبقات جامعه پای حرکت می کنیم و به آمریکا می گوییم: هر چه زود تر عراق و کشور را ترک کن و الا خاک عراق را قبرستان می کنیم و نام امریکا را برای همیشه در آنجا دفن خواهیم کرد. 
امریکا چه غلطی در عراق می کند در همسایگی اربده می کشد توهین می کند در جلوی چشم مردش به زن و دختر مسلمان بی عفتی می کند که بارها کرده این ذلت ماست اگر بی تفاوت باشیم و ما زیر بار ذلت نمی رویم، هیهات من الذله امروز دشمن به خانه ما آمده کشور عراق خانه ماست، خانه اسلام است آنها آمده اند اسم محمد (ص) را از بین ببرناد برای شما واجب است دفاع کنید نگذارید از مرز اسلام وارد شوند. 
امام محمد باقر و امام صادق (ع) فرمودند: نگویید آنها سنی هستند یا والی برای رهبر آنها اند اسم محمد (ص) را از بین ببرند برابر شما واجب است دفع کنید. بجنگید در کتاب جواهر امام (ع) میفرماید: اگر کافر از مرز اسلام تجاوز کند بر همه مسلمانان واجب است دفاع کنید و او سنی باشد. 
هرکس در راه خدا بجنگد کشته بشود و یا غالب باشد خداوند به زودی اجر عظیمی به او می دهد. 
شما عمل پیامبر صلی الله علیه و آله را ببینید، عملا امیر المومنین علیه السلام را ببینید زندگی دئمه علیه السلام را ببینید، اینها چه کار می کنند؟ آیا می نشستند و بی تفاوت بودند ( در مقابل ) کفار و منافقین؟ ما مسلمانها قدرت داریم اما مهم قرآن است قرآن به ما وعده می دهد، ما در خط موسی هستیم، در خط پیامبران هستیم، خداوند موسی را در مقابل فرعون پیروز گردانید. با علم کتاب الهی ما پیروزیم، ما قدرت داریم. البته این جزء علت است. 
از الضاء این حکم عالم کتاب، قصه فتح خرمشهر در جنگ تحمیلی عراق و ایران است و به طور خلاصه و عده الهی است که در قرآن بارها فرموده: انا لعنصررسلنا و الذین امنوا فی الحیوه الدنیا و یوم یقوم الاشهاد ( سوره غافه آیه 51 ) و کان حقا علینا نصر المومنین ( آیه 4 سوره روم ) ان ننصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامسکم. 
امیر المومنین علیه السلام به ثقلا از نهج البلاغه خطبه 27 فیض الاسلام پس از بیان فظیلت جهاد که دری از درهای بهشت وخداوند آن را بر روی خواص دوستان خود گشوده است، پس هر کس آن را بدون عذر ترک کند خداوند جامعه ذلت و خواری به او می پوشاند و چون خداوند رحمت خود را از دل او برداشته به بی خردی مبتلا می شود همه اینها بی جهت ترک نصرت خداست در حالی که به حکم قرآن فرموده: اگر خدا را یاری کنید شما را یاری می کند و گامهایتهان را استقرار می دارد: این تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم . سوره قتال آیه 7. 
ملت ایران هریک امت هستند. تکلیف دارند، نماز روزه را واجب می دانند، خمس از زکات، حج، جهاد و جنگ را واجب می دانند. تا دشمن و کفر هست جنگ هم هست. در کتاب جواهر امام علیه السلام می فرماید: اگر کافر از مرزهای اسلام تجاوز کند بر همه مسلمانان واجب است دفاع کنند و او سنی باشد. 
اینها می خواهند اسم محمد صلی الله علیه و آله را از بین ببرند. ما به یاری خدا قدرت داریم کفار ( آمریکا و ..... ) را از کشورهای اسلامی بیرون کنیم. سوره توبه آیه 111. ( خداوند از مومنان جانها و اموالشان را خریداری کرده که در برابرش، بهشت برای آنان باشد و به این گونه که در راه خدا پیکار می کنند، می کشند و کشته می شوند این وعده حق است بر او، که در تورات و انجیل و در قرآن ذکر فرموده و چه کسی از خدا به عهدش وفادارتر است، اکنون بشارت باید بر شما به داد و ستدی که با خدا کرده اید و این است آن پیروزی بزرگ. 
در سوره بقره آیه 216 خداوند می فرماید: 
جهاد ار در راه خدا بر شما مقرر شد در حالی که برایتان ناخوشایند است چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید. حال آنکه خیر شما در آن است و  یا چیزی را دوست داشته باشید حال آنکه شر شما در آن است و خواص می داند و شما نمی داند. 
بیاناتی از حضرت امام خمینی ( ره ) و مقام معظم رهبری ( حفظه ا... ) پیرامون جهاد و شهادت: امام خمینی ( ره ): هیهات که امت محمد صل ا... علیه و اله و سلم و سیراب شدگان عاشورا و منتظران وراثت صالحان به مرگ ذلت بار و به اسارت غرب و شرق تن در دهند و هیهات که خمینی در برابر تجاوز دیوسیرتان و مشرکان و کافران به حریم قرآن کریم و عترت رسول خدا و امت محمد صل ا... علیه و اله و سلم و پیروان ابراهیم حنیف ساکت و آرام بماند و یا نظلاره گرصحنه های ذلت و حفارت مسلمان باشد من خون و جان ناقابل خویش را ادای واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده نموده ام و در انتظار فوز عظیم شهادتم ( صحیفه امام جلد 20 ص 318 ) 
مسلمانان تمامی کشورهای جهان! از آنجا که شما در سلطه بیگانگان گرفتار مرگ تدریجی شده اید باید بر وحشت از مرگ غلبه کنید و از وجود جوانان پرشور و شهادت طلبی که حاضرند خطوط جبهه کفرا را بشکنند استفاده کنید به فکر نگه داشتن وضع موجود نباشید، بلکه به فکر فرار مبارزه است و اولین گام در مبارزه، اراده است و پس از آن، تصمیم بر این اکه سیادت کفر و شرک جهانی، خصوصاً آمریکا را برخورد حرام کنید ( صحیفه امام جلد 21 صفحه 82 ). 
ما در جنگ پرده از چهره تزویز جهان خوران کنار زده ایم. 
ما می گوییم تا کفر و شرک است و تا مبارزه است ما هستیم. 29/4/67 
امام خمینی (ره) جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند امام خمینی (ره) در عصری همانند امروز که سران کفر و شرک همه موجودیت توحید را به خطر انداخته اند و تمامی مظاهر ملی، فرهنگی، دینی و سیاسی ملت ها را بازیچه هوس ها و شهوت ها نموده اند چه باید کرد؟ آیا باید در خانه ها نشست و با تجلیل های غلط و اهانت به مقام و منزلت انسان ها و القای روحیه ناتوانی و عجزء در مسلمانان عملاً شیطان و شیطان زادگان را تحمل کرد و جامعه را از وصول به خلوص که عنایت کامل و نهایت آمل است منع کرد؟ ( فریاد برائت – ذی هجه 1407 – صفحه 11 ) 
می توان قاطعانه گفت ما می توانیم با اتکا به نیروی عظیمی که اسلام به ملت ایران داده است، در مقابل جبهه سلطه بایستیم وحتی بر قوی تر از این جبهه پیروز شویم. 
شکست آمریکا در همه طرح های منطقه ای از جمله در عراق، لبنان و افغانستان و بن بست استراتژیک شیطان بزرگ در خاورمیانه، از تجربیات روشنی است که نشان می دهد ملت ایران می تواند در چالش با نظام سطله بهانی به پیروزی برسد. 
ما در هیچ موضوعی، زیر بار سلطه نمی رویم و شاخص دیپلماسی خود را مقابله با رفتار جهانی نظام سطله و خروج از قاعده ( سلطه گر- سطله پذیر ) می دانیم. نظام سطله جهانی، ذاتاً با نظام اسلامی دچار چالش است و این و واقعیت را هیچگاه نباید از یاد برد. 
( 1 و 2 و 3 و 4 از روزنامه کیهان 31 مرداد 1386 )
تنها راه ریشه کن کردن قده سرطانی اسرائیلی مبارزه است.
از جمله نوشته های ایشان در جهت اصلاح شیوه قرائت اذان در صدا و سیمای کشور مساجد مقاله ذیل می باشد: 
بنده گذرا به گوشم خورد از تلوزیون که یک مژده ای داد و آن این بود که کاری بشود که مساجد بر روی بندگان خدا همیشه باز شد و طرح حضرت آیت ا... فاطمی برای باز نگه داشتن مساجد: خادمهای مساجد را از اوقات تعیین کنند که خادمها جای دیگری کار نکنند و 24 ساعت در مساجد باشند که مساجد همیشه باز باشند انشا ا.... 
 
 
 
 
 
 
 
 
رعایت شود: 
حضرت آیت الله فاطمی حفضله الله در نوشتاری به طرح مسائل به طرح جدید پیرامون بلندگو و اکو و ..... پرداخته، آن مقاله در زیل آورده می شود:
بسمه تعالی
استفاده کردن از ادوات صورت در حدی که موجب مزاحمت و ناراحتی مردم باشد غیر مجاز و حرام است. 
 
معظم له در کتاب شلاقی دو طرز تفکر در موسیقی نیز مطالبی پیرامون بحث آورده اند و باز تاکید نموده اند که: استفاده کردن از ادوات صوتی در حدی که موجب مزاحمت و ناراحتی مردم باشد غیر مجاز و حرام است مخصوصاً در مجالس ترحیم که همه از صدای ناهنجار اکو در عذاب هستند، رعایت شود.
نشست در مساجد در بازگشت به مفاهیم قرآن کریم: 
حضرت آیت الله فاطمی در مقاله ای به بررسی این مطالب پرداخته و طرحی را برای نمونه ارائه کرده اند در ذیل آورده می شود. لازم به ذکر است معظم له در موارد متعدد در آثار شان به این موضوع پرداخته است. 
 
 
 
 
چه بسا کسانیکه   زنده به گور می شوند  در قبر می میرند
معظم له در مقاله ای با همین عنوان مطالب ذیل را که روایتی از امام کاظم (ع) است را شرح می دهند عیناً تمام مقاله در زیل آورده می شود                                 
رساله و آداب ذلج معظم له: کلمه ذلج همان است که قبل از اسلام هم معروف و معمول بوده و قرآن کریم در آیات متعدد آورده است- اذنجک ان تذبجوها – و تحقق آن با پریدن گلو از زیر چانه حیوان است ( الذلج فی الحلق تحت الحسین ) و اوداج اربعه قطع می شود، در اسلام فقط تسعیه و روبه قبله شدن شرط شده و توصیه هایی که صرفاً جهت ارحت شدن حیوان آمده است. کارد را تیز کنید – گردن حیوان را نشکنید و قبل از موت سر را جدا نکنید و پوست حیوان را نکنید در این رساله که بخاطر این مقوله نوشه شده ( دفع شبهه و رفع عذاب از حیوان ) است، قبل از مرحوم صاحب جواهر سختی دائر بر اینکه قطمه ( جزوه، گلوله و گلو ) بعد از ذلج در طرف بدن بماند یا در طرف سر، در میان نبوده، در زمان آن مرحوم از طرف بعضی ها کربه گفته خود صاحب جواهر: ( عده ای در بدیهیات فقه شبهه ایجاد می کنند ) ایراد شده است و منشاء آن روایتی است که در آن آمده ( اذیج فی المذلج دون الغلصمه ) و در خبود شبهه و پیروان آن گفتگو ها بمیان آمده که منجر به اذیت حیوان در حال ذلج شده: زبان حیوان را نیز منقار ( در مرغ ) و نیز دندان ها و فکین قرار دادن در گاو و گوسفند که مخالف آن توصیه ها است که صریحاً فرموده ( لاتغذبهم ) حیوان را عذاب ندهید و نیز منشاء اختلاف و بگو من بین عوام الناس که آیا این درست ذلج شده یا حرام است، چندی قبل و افت باری جلو در خانه ایستاد، بیرون آمدم، گوساله ای را که بار ماشین بود آورده بودند که آیا دوست ذلج شده یا حرام شده است، وقتی نگاه کردم زیر گلوی حیوان تماماً ذلج شده بود فقط مقداری ( از جوزه ) در طرف بدن قرار داشت، گفتم اشکال ندارد و خدا را شکر که زود رضایت دارند و رفتند خدا پدر و مادرشان را بیامرزد که جر و بحث نکردند با توجه به اینکه دستوراست حیوان را در حال خوابیدن ذلج کنید وقتی حیوان زیر دست ذالح خوابیده و کارد را طبق دستور روایت یاد شده پایین تر از حوزه گذاشت همان معنی که ذلج زیر چانه می شود تحقق می یابد و جوزه هم در طرف بدن می ماند بلی اگر حیوان را در حال ایستائی ذلج کنند ( زیر قلصمه ) پایین تر از جوزه معنای دیگر می دهد و منشاء شبهه می گردد. و الحمد الله اولا و آخرا..... 
با سمه تعالی 
با عرض سلام و ادب مرجع عالیقدر شیعه آیت الله العظمی مکار شیرازی ( مدطله ) 
سئوال 1: عده ای از دانشمندان معتقدند دلیل روآوردن عده زیادی از جوانها به مواد مخدر، مدهای غربی، فیلم ها و سی دی های مبتذل، مشروبات، مفاسد اخلاقی، بی حجابی عده زیادی از خانمها و مفاسد اجتماعی دیگر فاصله گرفتن از معارف قرآن کریم و مذهب می باشد آیا چنین نظریه ای صحیح است لطفاً ما را در این زمینه راهنمایی بفرمائید. 
 
ج: به یقیین اگر آنها به مذهب نزدیک شوند اثر مهم بازنده ای در برابر این امور دارد. 
 
سئوال 2: بفرمائید نظام آموزش و پرورش بنا به گفته محقق که میتواند نقش اساسی و مهم در ارتقای معارف دین اسلام و همچین ترویج و گسترش آموزه های دین اسلام را داشته باشد آیا در این زمینه مسئولیتی را بر عهده دارد لطفاً نظر خود را با مهر مبارک مزین بفرماید. 
ج2: آموزش و پرورش می تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد. 
 
با سمه تعالی
محضر مقدس مرجع عظیم الشان شیعه 
با عرض ادب و احترام 
بنده یکی از تحصیل کرده های نظام آموزشی فعلی (تادیپلم) هستم. بدون پرده باید اذعان کنم که با قرار گرفتن نظام آموزشی ایران اسلامی تحت پوشش نظام آموزشی جهانی که در حدود نود سال است که به ایران هم تحمیل شده و هنوز هم ادامه دارد اکثر مردم ما از مفاهیم قرآن و اسلام خالی شده اند. بچه ها در مدارس با مطالبی آشنا می شوند که در نظام آموزشی دنیا مطرح است با کمی تغییر محلی. ریه این مطالب مربوط به زندگی مادی و دور از معنویت می باشد و در پایان مدارج دانشگاهی به همین مطالب مربوط به زندگی دنیا و علوم تجربی صاحب نظر می شوند اما راجع به مفاهیم قرآن و اسلام بجز مقداراند کی خالی هستند در اثر دوری از قرآن و معارف اسلامی است که حال اینگونه جامعه بشر به سوی دنیا پرستی، شهوت پرستی و .... پیش می رود امروز آمار گیران در تمام دنیا اعلام کرده اند ساعاتی که کلاسها بر قرار است بازار اقتصاد کساد است زیرا گردانندگان اصلی بازار که جوانها هستند در زندان کلاس هستند. کدام پیغمبر، کدام حکیم گفته که جوانها در عوض زندگی و بهره برداری از مواهب آن که از جمله، لذات مشروع جنسی است در کلاس بروند. جوانها در تمام دنیا دختر و پسر یا محروم اند یا معلومان مخصوصاً در اسلام دستوراکید به ازدواج آمده که بی زنها را زن بدهید نگوید کار و در آمد ندارند چه وقتی موضوع ازدواج در میان آمد جوان فعال می شود آماده خدمت و کار می گردد. 
خداوند در قرآن کریم آیه 32 می فرماید: ( وانکحوالا یمی منکم ...... یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله و الله واسع علیم ) و همچنین پیغمبر اکرم (ص) فرمودند: از سعادت مرد این است که دخترش در خانه شوهر قاعده شود و به بلوغ برسد یعنی از همان اوان شادابی و طراوت و ظرافت زیبایی شوهر کند و ..... در خاتمه جنابعالی استدعا دارم که نظر خود را با دستخط شریف و مهر مبارک مزین فرمائید. 
در نظام آموزشی باید از کلاس اول امور دسته اعتقادیان و اختلافات اسلام و فروع دینی تدریس و تعلیم به نوجوانان بنمائید. 
بسم الله الرحمن الرحیم وله الحمد
السلام علیکم و رحمته الله و برکاته 
ج1- بلی هر قدر از معارف قرآن کریم و دستورات پیامبر معظم اسلام ص و حضرات ائمه معصومین (ع) فاصله گرفته و از آنان دور باشیم از نظر اخلاقی و معتقدات عقب رفته و به سوی برنامه های زننده و مفاسد اجتماعی روی می آوریم. 
ج2: بر عهده نظام آموزش و پرورش است که از اوان کودکی بچه را با آشنایی به مذهب و قوانین و مقررات آن ترتیب نموده و پایه آنان را روی دین و علاقه بمذهب و اجرای فرامین الهی پایه گزاری نماید. 
با سمه تعالی
با عرض سلام و ادب خدمت مرجع عالیقدر شیعه آیت الله العظمی حکیم(مد ظله العالی) 
سئوال 1: عده ای از دانشمندان معتقدند دلیل روآوردن عده زیادی از جوانها به مواد مخدر، مدهای غربی، فیلم سی دی های مبتذل، مشروبات، مفاسد اخلاقی، بی حجابی عده زیادی از خانمها و مفاسد اجتماعی دیگر گرفتن از معارف قرآن کریم و مذهب می باشد آیا چنین نظریه ای صحیح است لطفاً ما را در این راهنمایی بفرمائید. 
 
سئوال 2: بفرمائید نظام آموزش و پرورش بنا به گفته محققین که میتواند نقش اساسی و مهم در ارتقای معارف دین اسلام و همچنین ترویج و گسترش آموزه های دین اسلام را داشته باشد. آیا در این زمینه مسئولیتی را بر عهده دارد لطفاً نظر خود در را با مهر مبارک مزین بفرمائید. 
 
با سمه تعالی
با عرض سلام و ادب خدمت مرجع عالیقدر شیعه آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (مدظله العالی ) 
سئوال 1: عده ای از دانشمندان معتقدند دلیل روآوردن عده زیادی از جوانها به مواد مخدر، مدهای غربی، فیلم سی دی های مبتذل، مشروبات، مفاسد اخلاقی، بی حجابی عده زیادی از خانمها و مفاسد اجتماعی دیگر گرفتن از معارف قرآن کریم و مذهب می باشد آیا چنین نظریه ای صحیح است لطفاً ما را در این راهنمایی بفرمائید.
ج: 
سئوال 2: بفرمائید نظام آموزش و پرورش بنا به گفته محققین که میتواند نقش اساسی و مهم در ارتقای معارف دین اسلام و همچنین ترویج و گسترش آموزه های دین اسلام را داشته باشد. آیا در این زمینه مسئولیتی را بر عهده دارد لطفاً نظر خود در را با مهر مبارک مزین بفرمائید.
ج:                       باسمه تعالی
سئوال از حکم کلی فقهی نیست. فاصله گرفتن از معارف قرآن کریم و مذهب، در مفاسد تاثیر گذار است، ولی باید ریشه یابی شود که علت فاصله گرفتن از معارف قرآن و مذهب چیست؟ افراد و موسسات و تشکیلات مختلف در رابطه با تلبیغ دین و جلوگیری از مفاسد و مسئولیت دارند که باید در جای خود مورد بحث قرار گیرد. و در پاسخ استفاء مجالس برای تفصیلی این بحث نیست. 
 
با سمه تعالی
با عرض سلام و ادب خدمت مرجع عالیقدر شیعه آیت الله العظمی شبیری خاقانی (مدظله) 
سئوال 1: عده ای از دانشمندان معتقدند دلیل روآوردن عده زیادی از جوانها به مواد مخدر، مدهای غربی، فیلم سی دی های مبتذل، مشروبات، مفاسد اخلاقی، بی حجابی عده زیادی از خانمها و مفاسد اجتماعی دیگر گرفتن از معارف قرآن کریم و مذهب می باشد آیا چنین نظریه ای صحیح است لطفاً ما را در این راهنمایی بفرمائید.
 
ج:                       با سمه تعالی 
این دلیلها به نحو مقتضی، و علت ثامه نیستند بلکه اصلی هوی و هوش است پس با وجود همه این ادله می تواند از مواد مخدر را جسناب نماید. 
 
سئوال 2: سئوال 2: بفرمائید نظام آموزش و پرورش بنا به گفته محققین که میتواند نقش اساسی و مهم در ارتقای معارف دین اسلام و همچنین ترویج و گسترش آموزه های دین اسلام را داشته باشد. آیا در این زمینه مسئولیتی را بر عهده دارد لطفاً نظر خود در را با مهر مبارک مزین بفرمائید. 
ج:                     باسمه تعالی
نظام آموزش و پرورش مقدمه ارتقای معارف دین اسلام است و باید به کتابهای اسلامی هم مراجعه نماید تا کامل گردد. 
نمونه استفتاءاتی از محضر معظم له 
باسمه تعالی
محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله فاطمی دامه برکاته : 
با عرض سلام خدمت آن مرجع عظیم الشأن لطفاً بفرمائید با وجود در دسترس نبودن رساله توضیح المسائل جنابعالی جهت تقلید، استفاده، شناخت تکالیف و ماطلعه بیشتر فتاوایتان و با وجود اینکه از دوستان اهل علممتان به ما فرموده که نظرات جنابعالی با حضرت امام خمینی رحمه الله اختلاف زیادی ندارد و به تحقیق در آن عینیت بسیار زیادی دیده می شود آیا استفاده کردن از فتاوای امام خمینی رحمه الله بیان شده در توضیح المسائل، تحریرالوسیله، العروه الوثقی و استفتاءاتشان را بر مقلدینتان و جهت کسب فتاوایتان جایز می دانید ؟ 
باسمه تعالی
با وجود اختلاف نظر در بعضی از مباحث، مراجعه به فتاوای حضرت امام خمینی(ره) مجزی می باشد. 
                    سید جواد سیدفاطمی ج 2 - 1427 هـ.ق.
 
با وجود اختلاف نظر در بعضی از مباحث، مراجعه بفتاوای حضرت امام خمینی(ره) مجزی می باشد. 
سید جواد سیدفاطمی (جمادی الثانی 1427 هـ . ق)
 
مطالب مرتبط

    [تعداد رای های دریافتی :1
    [امتیاز مطلب :9 از 10]
    شما نیز به این مطلب امتیاز دهید :
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn

    یادداشت کاربران
    درج یک یادداشت :
    نام کاربری :
    پست الکترونیکی :
    وب :
    یادداشت :
    کد امنیتی :
    5 + 1 = ?

    عناوین اصلی سایت

    حدیث روز

  1. حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله): : الصَّلاة عِمَادُ دِینُکُم
    نماز، پایه و ستون دین شماست.
  2. تمامی حقوق این سایت متعلق به وب سایت اطلاع رسانی آیت الله سید جواد فاطمی تبریزی می باشد .
    طراحی سایت در : هونیاک