اصلاح گربیدار اصلاح گربیدار؛ آشنایی با بعضی ازنظرات اصلاحی حضرت آيت الله سید جوادسید فاطمي درسطح جامعه اسلامی تحت زعامت ولایت فقیه زمان امام خامنه ای دام ظله به همراه بیاناتی از حضرت امام خمینی (ره ) مقام معظم رهبری ( مدظله ) و مراجع تقلید زیدعزهم

عالم ربانی ؛ آشنایی با سیره عملی و اخلاقی ومعنوی

صحبت به میان آوردن از بزرگ مردی که عمر شریف خود را در راه عبودیت خداوند و حفظ و ترویج دین الهی و پیروی حقیقی از قرآن و اهل بیت طی نموده است، آن مهذب و متقی،آن سالک الی الله آن صاحب ملکات الهیه کار بسیار مشکل و شاید ناممکن باشد. ولیکن برای آنکه چراغ راه حال و آینده باشد و در جهت الگوگیری از آن بزرگوار مطلبی چند از سیره شان که برنگارندگان این مطلب(عبدالصالح) در طی بیش از سالها بهره بردن از جلسات درس فقه ؛ شرح من «یحضره الفقیه علامه مجلسی(ره) و لمعه ،تفسیر قرآن کریم، اصول عقاید، در حالات و مسکنات، بیاناتشان، پرسش و پاسخ هایمان،نوشتارها، شرکت در نماز جماعت آن معظم له و ... که(اساس آنها طبق آیات و سنت اهل بیت عصمت و طهارت(س) و گفتار و حالات بزرگان دین است ثابت شده و مکشوف می باشد نکاتی چند آورده شده است:

در بیان مراجع تقلید و فقهاء

حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) : ایشان در تقریظشان بر معظم له چنین آورده اند (لازم به ذکر آن که ترجمه متن در اینجا آورده شده و متن نامه در بخش ضمائم همین نوشتار آمده است): 
«بنام خداوند بخشنده بخشایشگر حمد می کنیم خدا را که به ما اجازه داده روایت نعمت های بزرگ و حدیث گفتن به نعمت هایش ، صلوه و سلام بر افضل آن کسانی که از خدا خبر آورده به ما و روایت کرده ، و صلوات بر فرزندانش که از پیغمبر روایت کرده اند  

ولایت فقیه و حکومت اسلامی

تمام مناصب امام معصوم(ع) (به جز مقام عصمت و ... به ولی فقیه تفویض شده. به نص آیه فوق و توجیه امام معصوم علیه السلام و به تاکید روایات، مرجعیت و حاکمیت در زمان غیبت مانند تصرف در بیت المال، قضاوت، اقامه نمازجمعه از آن جمله جهاد و جنگ در راه خداست و مرحوم امام راحل رضوان الله تعالی علیه نماز جمعه را رواج دادند و این جهاد رمز قدرت و عزت مسلمانان و به تعبیر بهتر دریچه بهشت است که به دست ولی فقیه به روی امت باز می شود .

ولایت فقیه و حکومت اسلامی

پیرامون ولایت فقیه و حکومت اسلامی از آثار و بیانات حضرت آيت الله سید جوادسید فاطمي  دام ظله:
نظر اجتهادی والا و شفاف معظم له پیرامون بحث ولایت فقیه :
« اعوذبالله من الشیطان الرجیم»، بسم الله الرحمن الرحیم و له الحمد وصلی الله علی محمد و آله، اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» (آیه 59 سوره نساء) تمام مناصب امام معصوم(ع) (به جز مقام عصمت و ... به ولی فقیه تفویض شده. به نص آیه فوق و توجیه امام معصوم علیه السلام و به تاکید روایات، مرجعیت و حاکمیت در زمان غیبت مانند تصرف در بیت المال، قضاوت، اقامه نمازجمعه از آن جمله جهاد و جنگ در راه خداست و مرحوم امام راحل رضوان الله تعالی علیه نماز جمعه را رواج دادند و این جهاد رمز قدرت و عزت مسلمانان و به تعبیر بهتر دریچه بهشت است که به دست ولی فقیه به روی امت باز می شود .
شبهه اینکه در گذشته فقهاء عظام شیعه چرا اقدام نمی کردند، علتش ظاهراً این بود که سلاطین جور مثل پهلوی ها و صفویه ها و دیگران مانع اجرای این چنین احکام فقیه می شدند اما امروزه به حمدالله والمّنه چنین موانعی وجود ندارد»
تالیف کتاب شهید و برترین آنان .. در حمایت از دین و ولایت(در زمان طاغوت و در اوج مبارزات انقلاب، پاییز 57) : معظم له در مقدمه کتابشان چنین می آورند:«... آنروزهای زمان طاغوت یگانه راه مبارزه جهت مبانی مذهب و عقائد اسلامی همان هیئت های مذهبی بود ... در این موقع انقلاب به رهبری قائد اعظم حضرت آیت الله العظمی امام الخمینی مد ضله العالی به اوج رسید و ... ).
بار پروردگارا انقلاب اسلامی ما را به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(ع) متصل بفرما ما را از اعوان و انصارش قرار بده، اسلام و مسلمین را نصرت بده، مقام رهبر عظیم الشان عالی است عالی تر بفرما.
پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) همه مردم را مجبور به دین نمی کردند.علی(ع) همان علی است، معاویه همان معاویه تاریخ امروز به گستردگی تا زمان علی(ع) است. غرب امروز مصداق اصلی معاویه(و معاویه صفتهاست) که می خواهند کاری بر علیه اسلام انجام دهند ولی هیچ غلطی نمی توانند بکنند .
امروز باید ایران اسلامی  غرب و شرق را به یوغ خود بکشد بلی به حمدالله ایران اسلامی به پشتیبانی قرآن و روایات ابرقدرت است.
امروز تمام کفر در مقابل تمام اسلام ایستاده است، باید مسلمانان کاری بکنند که در جهان سربلند باشند.
مقام رهبر خیلی بالا است .
حفظ رهبر واجب است .
جامعه اسلامی به معنای حقیقی آن دوران امام زمان(عج) درست می شود(تحقق خواهد یافت) .
امروزه جهاد واجب است آماده باشیم، بروید از رهبر حکم جهاد بگیرید ننشینیم باید پشت سر رهبرمان حرکت کنیم. امام علی(ع) می فرماید: اگر کافر از مرز اسلام تجاوز کند بر همه مسلمانان واجب است دفاع کنند ولو آن(مسلمان) سنی باشد. بر من واجب است، بر شما واجب است؛ اگر مسامحه کنید بر پیرزن ها هم واجب است از اسلام دفاع کنند ما مسلمانان تنها نیستیم امام زمان(عج) بالای سرماست .
آمادگی داشته باشیم، اگر رهبر حکم جهاد بدهد انشاء الله به کمک امامان رهبرمان حضرت آیت الله العظیم خامنه ای حرکت کنیم و نام آمریکا را برای همیشه دفن کنیم.
ما تنها نیستیم امام زمان بالای سرماست .
ما آماده ایم ما نباید بنشینیم و آمریکا نعره بکشد .

ما نمی گذاریم کفار و دشمنان اسلام به مرزهای کشورهای اسلامی وارد بشوند آمادگی داشته باشیم اگر رهبر حکم جهاد بدهد انشاءالله به کمک امام و رهبرمان حضرت آیت الله العظم خامنه ای(دام ظله) حرکت کنیم و نام آمریکا را برای همیشه دفن کنم.

در جامعه اسلامی باید فقط امر ولی فقیه اجرا شود حکومت کامل و حقیقی با آمدن حضرت ولی عصر(عج) محقق شود.
      رهبر انقلاب، یک انسان کامل است، همه چیز در وجودش است .

قرآن و شادی(خلاصه دعوت پیغمبران) اثر معظم له:
عالم زیباست، زیبائیها در انسان خلاصه شده، انسان زیبای جهان است تحقق این زیبائی موقعی است که تزکیه شود و آن روز شادی انسان است .
بسمه تعالی و له الحمد
یا اَیها الناس قد جائکم مَوعظهٌ مِن رَبکُم وَ شِفاءٌ لِما فی الصَدُورِ وَ هَدیً وَ رَحمهً لِلمُومنین قُل بِفضلِ الله وَ بَرحمهِ فَبِذلِکَ فَلیَفرحُوا هُوَ خَیرٌ فَما یَجمعون
                                    58 یونس 

مطالب مرتبط

    [تعداد رای های دریافتی :1
    [امتیاز مطلب :9 از 10]
    شما نیز به این مطلب امتیاز دهید :
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn

    یادداشت کاربران
    درج یک یادداشت :
    نام کاربری :
    پست الکترونیکی :
    وب :
    یادداشت :
    کد امنیتی :
    4 + 6 = ?

    عناوین اصلی سایت

    حدیث روز

  1. : از علی بن ابی طالب(ع) درباه آخرالزمان پرسیده شد: آیا در آن زمان مومنانی وجود دارند؟ فرمود: آری. باز پرسیده شد: آیا از ایمان آنان بر اثر فتنه ها چیزی کاسته می شود؟ فرمود: نه، مگر آن مقدار که قطرات باران از سنگ خارا بکاهد اما آنان در رنج بسر برند.
  2. تمامی حقوق این سایت متعلق به وب سایت اطلاع رسانی آیت الله سید جواد فاطمی تبریزی می باشد .
    طراحی سایت در : هونیاک